De kleuterschool

Een baby slaapt, eet, huilt, lacht... In de kleuterklas leer je creatief zijn: knippen, plakken, kleuren, kraaltjes rijgen....
als kind kijk je op naar je moeder en vader... als puber weet je vaak alles beter... dan sta je in het 'volwassen' leven en krijg je zelf kinderen... De kinderen gaan het huis uit en voor je het weet, ben je de vijftig gepasseerd. En wat doe ik nu? Ik ga terug naar school!
Op dinsdag speel ik met wol en naalden in de klas. Woensdag speel ik met de kraaltjes om mooie halskettingen te kunnen maken.
Maar vandaag zat ik in Poperinge op onze hoppequiltersbee. Ik heb zitten knippen en plakken. En leuk dat het was!
Zo zie je maar : de cirkel wordt rond! Maar voor hij zich sluit, wil ik nog een heleboel cirkeltjes in de cirkel draaien. En zo slaag ik er toch in om mijn hexagonnetjes te maken. De hexagonnetjes werden keurig gesneden en mooi geplakt op de kartonnetjes. Het enige wat ik miste, was goede 'of slechte' punten van de juf maar mijn quiltcollega's waren mijn jury: streng maar rechtvaardig.
En nee, een kunstenares zal ik nooit worden: niet met mijn wolletjes, niet met mijn kraaltjes en ook niet met mijn plakken en knippen van de hexagonnetjes. Maar ach, is 't niet fijn om zo onder vrienden te kunnen zijn?
En dit moet mijn 'kunstwerk'...patience van Sue Daley worden maar ik heb geduld.... heel veel geduld...






En dit is een prachtige quilt van Inge. Mijn punten: een welverdiende Tien op Tien!






Reacties

inge zei…
dank je wel ;-)
Anoniem zei…
Ach, we doen niet§ om de kunst hé, we doen 't omdat zo plezant is en omdat je er plezante vriendinnen bij krijgt ;-)
Goe weekend Guute!
Roos zei…
Je brengt zo wel herinneringen terug....heerlijk.
Zolang we er plezier in hebben en het gezelschap van anderen die onze passie delen, zijn punten niet meer belangrijk. Een collega zei eens, alles wat je maakt is kunst, jij zoekt de lapjes bijelkaar en het patroontje, jij geeft er je eigen draai aan, dat is kunst.
Groetjes Roos
katrien zei…
Kunst of niet het is ons om het even,we maken dingen omdat we ervan houden.
En je hexjes ,we zullen ze wel zien groeien.
twas weer een supergezellige dag.
Fijn weekend.
Guusje, zei…
Die hexenquilt wat mooi zeg, prachtig en maar goed dat we niet alles kunnen anders kwamen we nog meer tijd tekort LOL.
Ga maar lekker door met je cirkeltjes en dat het er maar een heleboel worden. Ziet er allemaal erg gezellig uit. Groetjes van Joke
Jemlesiles zei…
very nice quilts !
congratulations !!
nice we
josé zei…
Genieten genieten met vriendinnen die de zelfde hobby hebben, wat wil een mens nog meer.

Liefs een fijn weekend José
Erna Peekel zei…
Heerlijk al die herinneringen. Leuk is je hexjesquilt geworden. En wat is er nu leuker dan met vriendinnen dezelfde hobby te delen. Fijn weekend. Groetjes, Erna
jolie zei…
De hexjes worden mooi. En inderdaad.. samen een zelfde hobby uitoefenen dat is heel wat waard. Onze patchworkGROEP bestaat nu uit 4 dames maar het is altijd een gezellig bij elkaar komen.
Hilde zei…
Kunstenares of niet, als we er maar plezier aan beleven en dat wat zeker zo op de bee!
lheurebleue zei…
veel belangrijker: je bent een levenskunstenares!
Berna zei…
Wat het ook is, kunst of geen kunst, zolang je het met plezier doet, is het goed!! En je krijgt er ook zulke leuke contacten door.
Leuk ook dat je weer naar school gaat. Vast oefenen voor je kleinzoon, haha.
Dag meis, fijne week!
carine zei…
Gudrun, groot gelijk heb je als je zegt dat het belangrijkste is, onder vrienden te zijn, we delen en leren heel veel van elkaar , dat schept een band . Je hexagoontjes waren super! Ga ervoor.... Ook vond ik Inge haar quilt een TOP prestatie!! Tot de volgende Bee en bedankt voor de steun hé. Knuffel Carine
Hi! Greetings from Finland! Your quilts are so fantastic! It's so nice to find other quilters all around the world! :)
Miranda zei…
Hallo Guute...ik kom even zwaaien naar je. Ik ben ook zo nieuwsgierig naar je hexjes...enne had je nog aan de naaldjes gedacht lievertje? Knuffels van mij
Wilma zei…
Heerlijk, lekker gewoon knippen en plakken met vriendinnen en uiteindelijk..... Een mooi resultaat. Succes en groeten, Wilma

Populaire posts