Australië, België, Nederland:internationaal congres

Zondagmiddag vertrok ik samen met mijn madam richting Nederland, bestemming Den Haag. De zon scheen, de muziek speelde en mijn madam maakte het me niet moeilijk: blijf deze weg volgen. Daar had ik geen problemen mee.
Wat ben ik blij dat ik in 'het Zuiden' woon: wij hadden zon, in Den Haag was het bewolkt en koud. De warme ontvangst in het Quilterspalet van Evy en Petra maakte alles goed. Het weerzien met Sue was heerlijk! Marion uit Amsterdam kwam ook de winkel binnen: complete verrassing voor mij! 's Avonds zijn we dan vertrokken naar ons hotel:Sue, Marion en ik. Naarmate de avond vorderde, werd mijn Engels stukken beter. Misschien onder invloed van een glaasje wijn???
Maandag hebben Sue en ik tot in de namiddag gebabbeld. En toen was het tijd om afscheid te nemen. In het gezelschap van mijn madam ben ik weer zuidwaarts gereden en veilig thuisgekomen. Ik heb aan het weekend wel een fikse verkoudheid overgehouden. Meer virussen in Nederland???
Eerst wou ik dit nog een beetje achterhouden maar 't is sterker dan mezelf: hier is de foto van het eerste blok van de Civil War Bom. Herken je de stofjes van het patroon?

On Sunday I left for Den Haag in the Netherlands. The sun was shining, the music played and my 'madam'didn't make it difficult. She kept saying: Keep following this way. Oh boy, I'm glad I live in the 'South'. In Belgium it was sunny, in the Netherlands it was dark,cloudy and very cold. The warm welcome from Evy and Petra in the Quilters Palet gave me a very good feeling. So good to see Sue again. Marion from Amsterdam also entered the shop. What a surprise! In the evening we left for our hotel together with Marion: we ate and talked the whole evening. My English was getting better and better. Maybe it was that glass of wine that did it.
On Monday Sue and I talked and talked and talked..... until it was time to say goodbye. I left for 'the South' with the company from my 'madam' who safely brought me home. I have a bad cold now: are there more viruses in the Netherlands perhaps?
At first I didn't want to show this but I can't keep it for myself any longer, so here it is: the first block of the Civil War Bom. Do you recognize the fabrics?

Reacties

Jantine zei…
Dat virusje is zeker weten al eerder stiekem bij je binnengekomen dan hier in Nederland. Dat was hier al lang doodgevroren ;-).
Fijn dat je een gezellige tijd hebt gehad! Ik baalde zo dat ik zondag niet kon naar de lezing van Sue...
Daniëlle zei…
In het echie is tie nog veel mooier!!! Maar ... ik ben sterk ... laat deze aan mij voorbij gaan! Er roept hier in huis al genoeg hihi. Mooie avond nog! Groeten, Daniëlle
katrien zei…
Hé je gaat wel snel,blok al klaar.
Fijn te horen dat je een leuke dag had met Sue.
Jossie zei…
Wat fijn dat je het zo gezellig hebt gehad met Sue. En laat dat virus maar snel weer vertrekken. Quiltvirus is leuker!
Anoniem zei…
het was inderdaad datzelfde virus waardoor ik de ochtend bij evy af moest zeggen; ik was zo verkouden en had iedere keer een bloedneus. dit virus gaat weer over, quiltvirus blijft levenslang.
gelukkig heb je genoten en hebben jullie heerlijk bijgepraat.
Berna zei…
Wat fijn dat je hebt genoten in Den Haag. Je eerste blok is een plaatje. Mooie stofjes. Je pakketje is gisteren op de bus gegaan. Ik hoop dat je het snel hebt.
ria vogelzang zei…
Wat leuk te horen dat je fijne dagen hebt gehad, ondanks je verkoudheid.
Je blok ziet er heel mooi uit!
lheurebleue zei…
inderdaad een internationaal congres en er werden zeker gewichtige zaken besproken!!!
leuk dat je dit weekend een gezellige tijd hebt gehad. De lucht in het Gentse is ook niet zo gezond. Ik heb sinds het begin van deze week "Zona" in het gezicht. De jeuk is enorm maar een verkoudheid is nog vervelender.
Uw blok is prachtig. Na een serieuze dip ben ik er vandaag aan begonnen : zie mijn blog
Anoniem zei…
Het was zeker gezellig zondag! Sue en jij zijn een stel lachebekjes bij elkaar. Bedankt voor een heerlijke avond, dat was veel leuker dan thuis aan mijn scriptie werken ;-)
Je eerste blok is prachtig, je stofkeuze vind ik super geslaagd.

Tot gauw! Marion
Klaske zei…
Hier heerst alleen maar het quiltvirus hoor!Mooi blok!Ik ben halverwege het blok.
Rosa zei…
Very nice and cute fabric.
Ook hier zijn de virusjes binnengedrongen via de natte zoenen van het spookje.
Het klinkt weer allemaal heel gezellig en je blok is prachtig geworden............ik blijf sterk ;-)

Groetjes
Ines
inge zei…
breng je het blok straks mee? ik vind het schitterend!
Annelies zei…
Wat is het een prachtig blok geworden Guute.
Evy zei…
Wij vonden het dan ook heel gezellig je te ontmoeten!
Enne.... die kou hier in Den Haag doen we met opzet, is super Quiltweer :)

Groetjes,
Evy
Wat een prachtig blok! Ik volg Sue's blog al een tijdje en wist dat jij ook met haar op stap was geweest. Wat leuk om een blogvriendin zo eens live te ontmoeten Guute!
berbel zei…
Je blok is heel mooi geworden, zelf ben ik ´m ook aan ´t maken maar met andere stofjes. Als ´t klaar is laat ik het natuurlijk ook op m´n blog zien. Jouw site heb ik met jouw fototje(BOM) op mijn blog verlinkt. Dat vind je hopelijk goed, laat ´t me anders even weten als dat niet zo is!
Groetjes berbel
Guusje, zei…
Het is een prachtig blok geworden, mooie stoffen. Leuk dat je het zo gezellig hebt gehad en wat geweldig een webwinkel! Ben erg benieuwd, spannend.
regenboog zei…
Ik vind het werkelijk een prachtig patroon
Heb patroon 1 al klaar
Ik zat er vanmorgen dan ook helemaal klaar voor
het is hier heel slecht weer echt quiltweer
Helaas is het patroon er nog niet jammer
Ben eigenlijk ook veel te ongeduldigd
Bedankt voor deze prachtige quilt
regenboog

Populaire posts