Eerste quilt en eerste DH


Op het gevaar af geen bezoekers meer over de vloer te krijgen, riskeer ik het toch maar om mijn eerste quilt te tonen.
Hoe raak je aan een hobby als quilten, is zo ongeveer hetzelfde als vragen: hoe ben je aan je DH geraakt? Toevallig toch!
Jaren geleden en dan spreek ik toch over een twintigtal jaren,was ik een aanhangster van het kantklossen. Mooi vond ik het wel maar voor mijn doen, ging alles veel te traag. Toen een vriendin mij voorstelde om naar een patchworkles te gaan, viel ik als een blok (dat had ik ook bij mijn DH) Vriendin haakte af, ik zette door.
Toen ik de stofjes moest kiezen voor mijn eerste quilt vond ik bloemetjes en streepjes en ruitjes bij elkaar niet kunnen want zo had ik het op school geleerd!
Dit vond ik ook van mijn DH: hij combineerde knalgeel met turquoise en oranje sokken. Het waren gewaagde en ongelofelijke combinaties!  Ondertussen heb ik mijn eerste quilt heel diep weggemoffeld in mijn kast. want hem zomaar bij 't huisvuil doen: Nee hoor! En dat geldt ook voor mijn ventje: 't is mijn eerste, er zijn wat mankementjes aan maar na een grondige restyling ziet hij er weer pico bello uit. Wees maar gerust: ik zal hem nog niet direct aan de deur zetten.
I know I'm taking a risk noone will ever visit my blog again by putting a photo of my first quilt on my blog. How do you start quilting? Just like that (As I met my DH just like that) Years ago ( about twenty years, I think) I started making lace which is very famous here in Belgium: the flemish lace. I liked it but the progress was so slow! So I didn't hesitate to start quilting when a friend invited me to come along to a patchwork lesson. The friend stopped and I went on.
The first time I had to choose fabrics for my quilt I thought stripes and flowers didn't match at all, so I always bought plain fabrics: no flowers, no squares or stripes. My husband had the same problem: he compared yellow, green  and purple (flower power?) In the mean time I put my first quilt away in the cupboard. And no, I didn't put away my DH: after some renovation he's a good-looking guy! So I won't put my quilt in the trash. And my husband well we'll stay together for as long as we can.

Reacties

Anoniem zei…
ik dacht even dat DH ook onderin de kast was beland, maar gelukkig er was nog hoop voor de oranje sokkendrager ;)
Mooi quiltje wel, een beetje gedateerd maar dat heeft ook zijn charme. Een leuke herinnering aan je eerste quiltjaren

marcella
nuttigenfraai.web-log.nl
Merel zei…
Ah, Guute, dan noem je 'm toch gewoon Amish. Verder niks mis mee, je puntjes en ronde vormen zijn prachtig gelukt. Ik ga zeker terug komen hoor (ben ook niet voor Ć©Ć©n gat te vangen)! Ben toch eens benieuwd naar een tweetal plaatjes van jouw DH (the before and after , LOL) Groetjes, Merel
Gingini zei…
Haha! Wat een leuk verhaaltje! Nou, vooral niet bij het grof vuil zetten hoor, de quilt ziet er in ieder geval nog best uit. Heel erg netjes tenminste. :)
katrien zei…
HAha moest ik wel om lachen hoe je het allemaal neerpent.
Toch een leuk eerste quiltje.
Leuk dat je hem toch nog plaatste.
gerda zei…
ohhh..een echte met blokken..leuk om je eerste quilt te zien!!
Guusje, zei…
Leuke eerste. die kun je gewoon niet wegdoen daar is hij te mooi voor. Je hebt er wel een mooi verhaal van gemaakt.
Haha, ik was ook even bang dat je DH onder in de kast was beland, maar gelukkig, je verhaal heeft een happy end.
Je propt je DH toch niet achter in de kast he? Juist leuk toch zo'n eerste quiltje?
groetjes Elly
Toch een mooi eerste quiltje, vooral niet weggooien, hoor. En wat een heerlijk verhaal, ik ben ook nieuwsgierig geworden naar die man van je.
Groetjes, Cisca
Anita deR zei…
Ook toen kon jij al heel mooi en precies naaien en quilten. Och de kleuren horen bij die tijd over zoveel jaar zeggen we dat weer over de kleuren van nu. Was ook met de kleding en haar en brillendracht.
Klaske zei…
Heerlijk al die verhalen over eerste quiltjes en DH's. Leuk toch dat eerste quiltje?!
martine zei…
Amish kleuren.
Leuke quilt.
Else zei…
Hij blijft altijd speciaal, je 1e quiltje! Die kan je toch niet weg doen?!# groetjes Else
Berna zei…
Wat een leuk verhaal! De kleuren spreken me niet zo aan maar de blokken zijn heel mooi voor een eerste. Niet weg doen hoor. Een eerste is gewoon heel bijzonder net als je eerste DH en je eerste kind en straks je eerste kleinkind!
Miranda zei…
leuk hoor! Zo een kleurrijke echtgenoot, is dat nog steeds zo? Hihihi, ik lach er maar mee,maar was zelf net zo erg. En die van mij ligt wel op die grote hoop, nou ja, een halve top dan. Groetjes vanuit Virginia
Sylvia zei…
Grappig al die verhalen over de eerste quilt.Nou zo gek is hij toch niet? Heel strak genaaid hoor!
gr.Sylvia A.
Haha, heeft jouw manneke toch geluk zeg!
Je eerste is en blijft een mooie herinnering van een fijne quiltstart!
Ik weet natuurlijk niet hoe het met je DH zit, maar deze quilt ziet er toch niet als een beginnertje uit!
Erna zei…
Een prachtig quiltje wat gedateerd is maar uiterst modern voor die tijd toch! Getuige toen al van een goede smaak en dat je DH niet onder in de kast heb gestopt is gelukkig voor hem.
Yuki zei…
Keeping your first quilt is great. It's amazing to look back and see how far you've come.

ttfn :) Yuki
DaniĆ«lle zei…
ziet er zeker niet uit als een eerste hoor Guute! Keurig in elkaar gezet! Net als een DH: je moet er toch in investeren hihi! Mooie dag vandaag!
Anoniem zei…
ook alweer zo een leuke gedateerde ingewikkelde eerste. mag ook vooraan in de kast.
Hilde zei…
Gelukkig dat DH nog buiten mag komen ! Je stijl van quilten is veranderd maar het blijft een waardevol werk.
ria vogelzang zei…
Wat waardevolle herinneringen...!
Dat je eerste quilt zo verweven is met je DH.... ;))
Inge Slaats zei…
Ach Guute, hij is alleen al leuk omdat het je eerste quilt is. Nooit wegdoen hoor en verweg moffelen hoeft ook niet, zo erg is het niet. Best een schatje om af en toe naar te kijken.
Fijn dat je nog zo tevreden met met je 1e DH, hihi....ik ook hoor, al bijna 40 jaar (oeps...)!

Groetjes,
Inge
Willy zei…
Ik vind je eerste quilt toch wel mooi. Leuk de vergelijking met je DH.
Wees zuinig op beiden.
groetjes
Birgitte zei…
Ik vind jouw eerste quilt prachtig. Zelf moet ik mijn eerste quilt nog maken. Eerst spaar ik allerlei lapjes. En ik wil nog eens met een hele grote tas bij mijn tante aan gaan. Zij heeft mij haar verzameling lapjes beloofd. Kinderen en aanhang van haar hebben niks met lapjes. En dan heb ik geen excuus meer om niet te beginnen.
WilmaKuin zei…
Een heerlijke herinnering aan een begintijd. Het is je toch dierbaar om te zien en leuk om te zien hoe je groeit in het maken van de quilts...
inge zei…
LOL! gelukkig heb jij doorgezet met quilten, nu kunnen we van je prachtige ontwerpen genieten!
Anita zei…
Ik vind de vergelijking van je man met je eerste quilt wel leuk. Houd ze allebei maar in ere.
Annelies zei…
Ik moet toch wel erg lachen om je verhaal bij je eerste quilt. Wat Katrien niet allemaal heeft veroorzaakt.
Prachtig toch die eerste, die doe je nooit meer weg.....hier is je verslaving tenslotte mee begonnen toch!
lheurebleue zei…
haha! leuk die vergelijking eerste quilt en eerste (en nog huidige) ventje! de quilt mag er zijn en de DH zeker ook wel! en ook zijn kleuren zijn aangepast. waarschijnlijk niet alleen van zijn sokken maar ook van zijn haar ...
Jossie zei…
Heerlijk verhaal en beide niet wegdoen hoor! Het quiltje ziet er prima uit voor een eerste. Over je DH kan ik niet oordelen, maar kleurrijk lijkt hij me wel....:-)
Dorine zei…
Heerlijk verhaal heb je weer geschreven.
En ja van een quilt kom je makkelijker af dan van een DH.
Nog een andere een quilt kan je makkelijker plooien dan een DH
nog even verder gaan zijn er veel vergelijkingen.
groetjes Dorine
Lief quiltje Guute en ja mijn DH mankeert ook het een en ander, net als ik trouwens, maar om hem nu in te ruilen voor een nieuw exemplaar na 42 jaar is ook zo'n gedoe, ik hou hem maar ;-))

Groetjes
Ines
Anoniem zei…
I wish not approve on it. I over precise post. Particularly the title attracted me to be familiar with the whole story.

Populaire posts